Miami weekend!

Nu ar jag hemma igen.. eller Miami kanns iofs mer som "hem" an Bradenton. Saknar det redan.


Fredag: Vid 9.30 pa morgonen blev jag upphamtad av Sofia och Linda. Vi borjade den 3.5 timmar langa resan till Miami :)
Ringde Maja for att kolla om jag kunde stanna dar over helgen, men de hade gaster sa det gick tyvarr inte. Sa jag tankte, det ar val lika bra att ta in pa hostel. Da har man nara till allt och sa. Gick forst till Starbucks och kopte en Caramel Frappuccino, mums. Sedan vidare till ett Internetcafe. Letade upp hostel i narheten och gick dit. Det blev Ohana Hostel pa Collins/8th. Inte varldens basta, men det dog.
Eftersom Maja jobbade drog jag ner till stranden sjalv.
Gick tillbaks till hostellet och gjorde i ordning mig lite. Motte upp Maja, som inte kande igen mig forst haha. Jag sa "hej" och hon fortsatte ga XD Sen kolla hon tillbaks och sag att det var jag.
Sedan kom en annan tjej som hette Inga Nyman. Later svenskt som fan, men hon var tysk ^^ Vi alla drog till hostellet och forfestade lite. Sen kom aven Linda forbi. Sedan bar det av till... SoBe live haha. Saklart!




Sista bilden ar inte serios. Jag har ingen aning om vem snubben ar, han sag bara lite lustig ut XD



Lordag: Morgonen spenderade jag sjalv pa stranden. Gick till Lincoln Road. Upp och ner typ 5 ggr haha. Det ar ratt mkt. Sedan traffade jag tre andra svenska tjejer. En av dem, Jennifer, ar ocksa au pair, fast i New Jersey. Vi hade snackat pa Internet redan och eftersom de var i Miami samtidigt som jag tyckte jag det vore kul att traffas.
Sa vi gick och kaka lunch. Sedan kom Inga och hamtade upp oss, sa drog vi och shoppa lite. Jag hittade en silver/gra klanning som skulle anvandas pa kvallen.
Vi hade forfest hos mig innan idag ocksa. Tog en jaaakla massa flumbilder haha. Men de har Maja sa jag lagger upp de senare :)
Denna kvallen valde vi att ga till Space. Det stallet har blivit utnamt till USA's #1 danceclub. Det var stor och sa, men vi hade faktiskt inte sa jakla kul haha. Forst hittade vi inte ens till stallet, sedan madde en av tjejerna daligt sa de tog taxi hem.






Sondag: Forst hade jag tankt att aka med tjejerna till au pair motet. Men sa ringde Laura tillbaks (jag hade ringt dagen innan och lamnat ett meddelande att jag var i Miami) och fragade om jag hade tid att komma over. Sa jag valde det istallet.
Jag var ratt nervos. Radd for att Eric och Michael inte skulle ha saknat mig osv haha. Men sa fort jag kom innanfor dorren blev de galna :D Vi lekte en massa och hade kul.
Sedan pratade jag lite med Laura och Dan.
Michael, 4-aringen, sa en kul sak XD
Jag berattade for Laura om denna familjen och att pappan var i Irak.
Laura: Oh, so he's in Iraq?
Michael: He's a RAT?!
Hahaha!
Laura sa att jag ar valkommen att halsa pa fler ganger. Michael och Eric sa att jag inte skulle ga :( Men jag var tvungen..
Men det kanns iaf skont att ha traffat dem igen. Ska absolut se till att halsa pa fler ganger :)



HEJDA MIAMI!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!
undrar lite hur en vanlig dag ser ut för dig och hur det är att jobba och bo på samma ställe?!
sen skulle jag även vilja veta hur du gick till väga när du valde din familj?! :)

2008-04-07 @ 21:40:14
URL: http://amandabragee.blogg.se
Postat av: Jannike

Hej och hå vad roligt det ser ut på bilderna! Paaarty party! Härligt att du fick komma tillbaka till Miami en sväng, få komma "hem" lite snabbt innan du flyttar en bit uppåt i landet.

2008-04-08 @ 05:04:08
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: laila

jag ALSKAR space!
har aldrig varit dar innan 5-6 am tror jag. och det var nog ett par ar sen sist.

2008-04-08 @ 05:49:05
URL: http://lanobanano.blogg.se
Postat av: Sara

Heej! Aa det är nog den skolan du tänker på:) Jag ska åka dit med Jennifer som du träffade i Miami och som du har på kort i det här inlägget ju ;) Haha. världen är liten!

2008-04-08 @ 14:49:39
URL: http://mangsbos.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Exakt det där vita huset fotade jag oxå när jag var i Miami i januari:P haha va så komiskt, såg precis ut som det kortet jag tagit:P

2008-04-08 @ 15:33:04
Postat av: DILEK-ISABELLE.

Men GUUUUUUUUD! VAD KUL! Gillar din blogg :)
PPAAARTYPPPARTTYYY /Greetings from TURKIEY ciao!

2008-04-08 @ 19:41:05
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: karin

haha, jo jag med. Kom pa det forst efterat, sa det var en valdans tur att det inte var nogan bjorn dar ute :D

2008-04-09 @ 02:58:29
URL: http://skrallan.blogg.se
Postat av: Jennie

Härliga bilder :)

2008-04-09 @ 11:59:57
URL: http://unreal.blogg.se
Postat av: the Nanny - au pair i Providence, USA

Jag aaalskade den ljusbla toppen! Kul att du hade kul i miami :D

2008-04-09 @ 15:22:51
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Nina

Verkar som om du har haft kul :) Fina bilder :)

2008-04-09 @ 15:27:07
URL: http://www.mynina.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sara: Liten varld absolut haha XD

Madde: Det dar vita huset ar ju huset i filmen Scarface! :P

DILEK-ISABELLE: Haha, fan va kul! Fortsatt lasa :D

2008-04-10 @ 03:45:08
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0