Shoppingrunda

Nu nar Elinor ar bortrest hade jag lite svart att bestamma mig for vad jag skulle gora idag. Jag kan fortfarande inte Metron jattebra och kanner inte direkt for att bara dra runt och leta. Sa det fick bli lite shopping istallet. Hittar till mallet :D
Vi har ett  ganska stort mall ca 10 minuter bort. Affarer som Forever 21, American Eagle och Victoria's Secret finns dar.
Det blev inte jattemycket shopping for mig, vilket kanske ar ganska bra med tanke pa att jag bor spara mina pengar haha.
Forst gick jag in pa Sephora for att leta concealer. Det ar inget jag anvant mig av tidigare, men kanske bor, sa jag provade nagra fran Clinique. Fick dock inte resultatet jag hoppats pa och gick vidare.
In pa Victoria's Secret, som for ovrigt ar sjukt overskattat, kollade pa bikinis men hittade inte nagra jag gillade sarskillt mycket. Har sett massa pa hemsidan som ar snygga, men hittar dem aldrig i affarerna.

Gick vidare och in i en sportaffar. Hittade boxningshandskar for sack som jag kopte. Ska forsoka ta mig till gymmet senare och prova dem :)

Sen blev jag stoppad ute av kille som borjade fila mina naglar XD Han forsokte fa mig att kopa nat nagelpaket, men jag sa att jag skulle komma tillbaks, vilket jag inte gjorde och fick darfor forsoka undvika den platsen resten av tiden haha.

Gick tillbaks till VS och kopte lite underklader anda. Sedan vidare till Starbucks for en Grande Caramel Frappuccino. Yum!



Glom inte av Louise's tavling! Hon har slangt i mer smink nu :)

Kommentarer
Postat av: Amina

Låter som en alldeles perfekt dag:)

2008-04-27 @ 08:19:12
URL: http://aminatheresa.blogg.se
Postat av: Jannica

Åhh Sephora, ÄLSKAR den affären (kanske för att jag är en slav under skönhetsprodukter?!)... kommer bli farligt för plånboken när jag har tillgång till de affärerna over there!

2008-04-27 @ 09:19:36
URL: http://missjannica.blogg.se
Postat av: Lina

Hej. Jag undrar bara lite över din resa till Usa. Var inte du nervös eller något över att åka till Usa helt själv? Jag vill gärna vara utbytesstudent om något år, men jag känner att jag kanske inte är kapabel till det, för jag är väldigt blyg osv. Kan du inte berätta om hela din resa, förberedning osv? Hade varit jätte kul. Tack för en bra blogg. Ha det bra!

2008-04-27 @ 13:45:07
Postat av: Louise S.A. - Aupair i USA

jag var på VS igår, och hittade 2 bh:ar som var okej. Inget överdrivet men okej. De skulle gå på 38 resp. 48 doillar.
Om de inte är toppen, varför skulle jag betala så mycket för dem lixom?
Har ni bikini på VS? Vi har inte det här vilket är väldigt dåligt!

Förresten, har ni affären Bath and body works hos er? En jättebra affär med tvål, shampoo, lotion och sånna saker. "Spa" produkter lixom. Kolla in om ni har det för de är jättebra och dessutom billiga.

Sedan är Macy's min favorit, de har kläder och skor från Guess, DKNY, Nine West osv fast lite billigare pris. Och rea väldigt ofta.

Ha de så bra!!
Kramar Louise

2008-04-27 @ 16:11:19
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Carin Eriksson

Hej hallå!
Jajemen, jag har upptäckt din blogg tidigare, och det är en av de som jag tycker om att läsa. Självklart går det superbra att ha en länk till min blogg här, det är bara trevligt om fler kommer in och läser. Inte för att jag skriver så mycket vettigt, men man kan ju alltid råka på någon trevlig au pair som bor i närheten, så att man kan etablera någon mer kontakt. :)
Ha en bra kväll! Här är det natt och jag ska sova! :P
/Carin

2008-04-28 @ 00:18:51
URL: http://the-superbug.blogspot.com
Postat av: Jannike

Ja det är lite roligt att jag och Deiv har blivit så bra vänner. :) En bättre vän skulle jag aldrig kunna önska mig, och har nog aldrig haft förut heller. I lööv him.

Och angående klubbar...

Jag har inte varit på så många olika faktiskt!! Men de jag vet att man kommer in på om man är under 21 är:

UltraBar: Kanske inte världens höjdarställe men in kommer man! ^^ Haha.

Fur: Aldrig varit där men jag vet att det är 18 där i alla fall.

En som jag inte minns vad den heter men den ligger nära Eastern Market Metro Station. Minimalt dansgolv men hyffsat roligt i alla fall. Allt blir ju vad man gör det till. :)

...I övrigt så brukar det ju bli så att jag på grund av min vänskapskrets ibland trillar in på Gayklubbar, så är du intresserade av sådana så vet jag ett par där man kommer in om man är under 21. ;D Hahahaha.

Sen så går det ju alltid testa på 21-klubbarna också! Man vet ju aldrig. Klä upp dig till tänderna och se så attraktiv ut som du bara kan så är det säkert någon dörrvakt som faller för det. ;D

2008-04-28 @ 01:14:08
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Amina

har du lärt känna någon fråm skandinaviska där borta ännu?
Behöver lite hjälp med att hitta en ny familj verkar det som...

2008-04-28 @ 05:25:20
URL: http://aminatheresa.blogg.se
Postat av: malou

Hallå! Hittade din blogg alldeles efter jag bestämde mig för att bli au pair :) Nu har jag matchat med en familj i Hartland, WI dit jag åker 21 juli :) Har du några tips på hur man slipper den värsta hemlängtan?

2008-04-28 @ 13:06:23
URL: http://lollodi.blogspot.com
Postat av: ida

ja leverfläckar ska man nog kolla direkt, men man är ju lite orolig för svaret:(

2008-04-28 @ 15:30:14
URL: http://latenightsessions.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jannica: Ja, Sephora ar valdigt bra, men jag tycker det mesta ar for dyrt. Kommer nog bara handla dar om jag behover nagot riktigt bra :)

Lina: Hm, ska se om jag kan fa ihop nat inlagg om det snart :) Men det skulle passa battre om en manad, for da har jag vart har i 6 manader!

Louise: Precis. H&M har ju bra till mycket battre pris haha. Men jag antar att just market gor en del ocksa. VS later ju ratt lyxigt.
Ja, vi har en del bikinis, men inte mina favoriter haha. Typiskt.
Tack for tipset, tror jag sett den affaren nan gang, ska ga in och kolla om jag ser den igen :)

Amina: Nope, inte an. Men vada, blir det inget New Jersey for dig?

Malou: Aah, va roligt :) Alltsa det med hemlangtan. Jag har inte kant nagon vidare hemlangtan an faktiskt. Inte kraftig sadan iaf. Nar jag hade det jobbigt kande jag iofs bara for att aka hem, men det gick snabbt over. Tiden gar sa fort och man har sa mkt att gora. Men mitt basta tips ar val att du hittar nan hobby och bra vanner. Da klarar man sig :)

2008-04-28 @ 17:13:32
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0