Hur gor man?

Jag tror jag har glomt hur man kor bil med vaxelspak. Pa riktigt.
Kom att tanka pa det igar nar jag korde automatbilen igar. Det ar ju sa mycket enklare. Varfor envisas Sverige med att fortsatta med vaxelspak egentligen? Vad ar fordelarna med det? Att det ser lite tuffare ut? ^^)

Ne, nu ska jag tanka igen. Nar man startar bilen haller man ena foten pa.. ja, vad heter den pedalen nu da? Inte bromsen och inte gasen. Aja iaf.. den andra foten pa bromsen va? Sedan lagger man i 1:an och slapper den dar pedalen och bromsen? Ne, nu kanns det konstigt. Vi skippar andra foten pa bromsen.

Ingen kommer vaga lana ut sin bil till mig nar jag kommer hem XD

Kommentarer
Postat av: Julia H

Jag förstår att man inte kopplar efter ett tag ;)

Koppling heter det, haha!

2008-08-03 @ 00:13:17
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Haha, det är inte lätt! Men det är som att cykla, man kommer på det när man sitter där. För mig var det väldigt hackigt i början men sen när man vande sig igen gick det bra. Fördelarna med manuell växling är att du själv kan påverka bränsleförbrukningen, men automatväxellåda ökar den med upp till 15%!

2008-08-03 @ 10:48:55
URL: http://pernilli.blogg.se/
Postat av: malin

Men hej du! Det finns massor med automatbilar i Sverige ockås! det väljer man själv när man köper bilen (när man beställer nu alltså)! Vi har bara haft automat i alla våra bilar! Du kan tom ta körkort på bara automatbil i Sverige om man vill, fast det är ju lite dumt att bli låst till en bilsort! Men det går och det finns massa automatbilar även här! kul blogg! kram

2008-08-04 @ 11:03:24
Postat av: malin igen

När man beställer ny bil ska det stå!

2008-08-04 @ 11:12:08
Postat av: maria

att köra manuell bil är ju tusen gånger enklare än att köra automatväxlad. dessutom är det ju lite mer utmaning. men det är ju bara vad jag tycker ;)

2008-08-07 @ 19:54:32
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Julia: Ah just det hahaha!



Pernilla: Troligtvis. Jag hoppas sa iaf ^^)

Ahaaa, sa det ar varfor. Men da vill jag inte ha automat langre.



Maria: Ne du, da har du inte kort automat haha. Det ar ju sa enkelt. Man behover inte vaxla hela tiden, bara gasa och bromsa.

2008-08-14 @ 17:06:09
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0