Inte ens shopping gor mig glad :(

Idag hade jag planerat att mota en annan svensk au pair. Hon gav mig vagbeskrivning och allt, men anda lyckades jag kora fel sa det tog lite for lang tid XD Men vi ska nog ses imorn istallet.
Hur som helst gick jag och shoppa lite. Hittade en affar som hade nan speciell rea dag sa ALLT i affaren kostade 8 dollar. Sa jag kopte traningsklader + skor fran Venus Williams marke Eleven.
Nu fattas bara ett par inlines :D
Men alltsa, jag trivs faktiskt inte har. Jag langtar tillbaks sjuukt mycket!
Det kanns som jag bor mitt i Texas eller nagot, for det ar sa javla lantligt. Var sa deppig att radion fick mig att grata. Letade runt bland kanalerna efter bra musik men allt jag horde var javla country skit. Usch :(

Nar jag kom hem snackade jag lite med mina Miami vanner via msn och fick en god nyhet :D Maja har vunnit en resa till Santa Fe och hon sa att hon vill bjuda med mig :) Hon hade tydligen vunnit en tavling fran Cultural Care.
Sa detta ar i april iaf.


Ne, nu ska jag ga ut med hundarna och kanske ta lite kort.
See you later aligator (mojligt ^^)

Kommentarer
Postat av: Mia

Heey, trakigt att hora att du inte trivs, men kan tanka mig att det ar svart att lamna vannernaoch miami livet och flytta nagon annan stanns, jag har ocksa bytt familj men bara 40 min ifran min gamla familj sa ar fortfarande nara till de vanner jag traffat. Hur ar familjen da? Hoppas allt blir battre snart!

2008-02-29 @ 05:40:26
URL: http://miasvensson.blogg.se
Postat av: Vanja

Jag måste bara säga en sak till dig Mikaela. Du är där för att göra ett jobb, du ska vara en nany. För mig låter det som om du mest klagar på nästan allt hela tiden. Jag vill inte klanka ner på dig på något sätt, men så mycket som Laura klagade på dig så undrar jag hur mycket av det som de ber dig göra, gör du? Nästan alla bilderna du lägger upp är när du festar och har det kul. Du får inte glömma varför du är där. Känner du inte att du inte klarar av jobbet så åk hem till mamma och oss andra som saknar dig här. Jag mår dåligt av att du är där och inte trivs liksom. Du vet att jag bara säger detta för att jag bryr mig om dig och för att du är min bästa vän..

2008-02-29 @ 13:54:17
Postat av: Mikaela

Vanja: Jag vet att de flesta bilder jag lagt upp ar pa mig och mina vanner, men det ar bara for att jag tar mkt kort nar vi gar ut. Jag har redan forklarat det en gang.
Jag vet saklart att det ar ett jobb, men for att man ska klara jobbet maste man ju trivas och just nu ar det jobbigt for att jag kommit till ett stalle som ar sa olikt Miami. Det ar klart jag gor de saker jag blir tillsagd att gora. Hade jag inte gjort det hade de val inte behallt mig?
Jag hoppas ocksa det blir battre snart...

2008-02-29 @ 15:04:38
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: the Nanny - au pair i Providence, USA

MEN GUD! Vad hade hon vunnit pa? Det ar ju askul :D Da har du natt att se fram emot :)

2008-03-01 @ 00:01:37
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Lovisa

Hej! Jag åker också som au-pair i höst via ef, och jag skulle bara vilja fråga vilken orginisation du åker med och om det är någon du rekomenderar, har hört så mycket skilda åsikter om ef och sts.. Hoppas du har det skitbra där nere iaf!

2008-03-01 @ 20:31:27
URL: http://loouiza.blogg.se
Postat av: Maria

Oj, vad tråkigt att du inte trivs! När jag åker (om jag åker) åker jag inte bara för jobbets skull. Utan för MIN skull, för äventyrets/min personliga utveckling skull och för att jag vill göra något roligt. För att lyckas med det så måste man nog ha en bra familj. Hoppas att du finner en till slut! Men bilderna ovan, de ser väl inte sådär jättelantliga ut? :)

2008-03-04 @ 20:06:07
URL: http://maariaaa.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0