Vad som hant...

hejj.. de va skiit länge sen jag läste din blogg. jag har kollat lite på tidigare inlägg, men
kan inte du skriva ett inlägg för ja fattar inte vad som hänt typ..
det vorre skit snällt om du kunde göra det :D

Ok, jag tar det fran borjan.
Den 7 december kom jag till denna familjen i Miami Beach, Florida. Det later som varsta paradiset, och det ar det, men tyvarr kom jag inte sa bra overens med mamman i familjen. Hon var valdigt kravande och hade inget som helst talamod. Allt skulle goras pa en gang och misstag var inte ok alls. Nar jag vart i familjen en vecka raknade hon med att jag kunde hitta overallt och nar jag inte gjorde det blev hon skit arg.
Jag tankte att det kanske skulle bli battre, men nu, efter snart 3 manader, valde jag att ge upp.
Jag tankte forst aka hem, men bestamde mig sen att forsoka med en ny familj. Jag har ju akt hela vagen till USA, varfor ge upp nu? Plus att jag vet att det finns bra familjer dar ute. Jag kanske har tur nasta gang.

Jag pratade med min LCC och fragade om hon hade andra familjer i narheten, for jag har alla mina vanner har och kanner till omradet. Men tyvarr hade hon inte det.
Men igar ringde hon och sa att en familj precis blivit "ledig" for att deras au pair valt att aka hem till Sverige. Familjen bor iofs inte i Miami Beach, utan i Fort Lauderdale, vilket ligger ca 40 minuters bilfard bort.
Men det ar ju battre an ex. Minnesota ^^
Sa jag pratade med mamman i den familjen igar och hon verkade trevlig. De har tva dottrar pa 3 och 5 ar.
Ska ringa upp henne igen idag for jag hann inte prata sa mycket sist.

Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Lycka till! Hoppas det blir bättre där! Om du inte får dom, så saknar vi dig i Sverige med ^^,

2008-02-15 @ 16:51:58
Postat av: jennifer

lycka till :)

2008-02-15 @ 17:13:24
URL: http://jenniferjonsson.blogg.se
Postat av: michelle

lycka till, jag hoppas att det kommer att ordna sej till det bästa :D

2008-02-15 @ 17:35:47
Postat av: Jannike

Really? LYCKA TILL!! Hoppas att du kan få åka till dem, då hamnar du åtminstonde inte SÅ långt ifrån dina vänner.

2008-02-15 @ 23:14:24
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: kjerstin

Lycka till!! Jobbet kan verkligen vara skit, orättvisa chefer vet jag allt om. Men det är den som betalar löner som bestämmer och ibland måste man bita ihop. Är chefen FÖR jävlig, ja då försöker man hitta ett bättre ställe att jobba på. Bra att du stannar kvar och löser det så här, det måste vara tufft, det förstår jag. Du kommer att vara en starkare och klokare tjej när du gjort det här året. Stå på dig, annars gör någon annan det.
Kramar från Kjerstin & Lasse

2008-02-16 @ 10:53:05
Postat av: sandra

hoppas allt blir bra :)

2008-02-16 @ 11:37:36
URL: http://ekstromsandra.blogg.se/
Postat av: ....

faan va tråkigt.. men hoppas att det går bättre i den nya familjen..
tycker att det är skitmodigt av dig att åka så långt hemifrån för att jobba och att du inte gav upp :D
Lycka till

2008-02-18 @ 10:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0