Vill bort harifran!

Laura HATAR mig, men det ar lugnt for jag hatar henne med.
Vill byta familj NU eller aka hem NU. Klarar inte av att vara nara henne mer. Men tydligen i kontraktet sa maste jag vara kvar i 2 veckor om de inte sager nat annat.
Jag ringde Maja och berattade, sedan Rosy. Fick varsta panikattacken och kunde inte andas, men de kommer forbi imorgon bitti. Behover verkligen prata med nagon.
Jag saknar mamma sa mycket!!! Men vill verkligen stanna har, i Miami.
Dock kommer det nog inte bli sa. Och enligt Laura kommer jag inte kunna byta familj heller for hon kommer saga massa daliga saker om mig.
Kan leta familj utan agentur och forsoka stanna pa sa satt, men vet inte om det ar lagligt eller hur det funkar.

Kommentarer
Postat av: Jannike

I don't know what to say... Vill ju verkligen inte att du ska behöva åka hem, för det vore så himla trist när det liksom bara är din värdmamma som är pantad. Sjukt dålig stil att säga att hon ska snacka skit om dig om du vill byta familj... Nej jag vet inte vad du ska göra, men jag tycker att du ska kämpa!! Ring kontoret i Boston, eller det i Sverige för den delen. Kom igen Mikaela, put up a fight! Kämpa för det du vill.

2008-01-28 @ 05:32:32
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Mirakelbloggens Malin

Fy va lessen jag blir... Hon ska inte få förstöra detta för dej nu när du kommit så här långt och byggt upp så mkt. Hon är säkert bara avis på den Svenska vackra flickan som hon fått till sitt hem ;0)Du måste kolla upp alla möjligheter nu!! Det måste gå att ordna på nåt jäkla sätt!! Håll oss uppdaterade. Vi finns här, det vet du!! KRAMISAR från Stinas syrra.

2008-01-28 @ 05:45:23
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: sannaa

va elak :O säga dåliga saker om dig? vad är det för elak människa?

2008-01-28 @ 12:01:05
URL: http://www.sannaaek.blogg.se
Postat av: S

Usch vad jobbig hon verkar vara, och elakt av henne om hon bara ska säga dåliga saker om dig. men hon gör väl vad som helst för att skydda sin familjs rykte inom området och inom organisationen så att de inte blir utkickad.

tror inte man kan jobba utan organisation i USA som au pair. isåfall måste man nog skaffa något working visa

2008-01-28 @ 15:14:33
Postat av: madde

berätta allt för agenturen, även att hon skulle säga massa dåliga saker om dig... fan vad hemskt du måste må, jag lider med dig. Sen att vara s långt hemmifrån gör det hela inte mkt bättre. Men kan inte han Dan hjälpa dig, han tog ju det bra så då kan han väl ställa upp?? Eller han är lika mkt avskum som Laura?? Fy fan vad arg jag blir.. håller tummarna för att det löser sig för dig.

2008-01-28 @ 15:35:49
URL: http://mentalsjukhuset.tjejsajten.se
Postat av: annelie

alltsa.. ja, du kan ju ga in pa www.greataupairs.com (vet inte om s'et ska va me, prova) och sen hitta en familj dar.. finns massa.. De koster 60 dollar att ga med, men de kan de ju vara vart.. Och sen om du hittar nan familj som vill ha dig, kan du bara be dom ga med i Cultural care och Bam! Du har en familj.. For, risken ar att om mamman lammnar en dalig referens av dig, sa kan manga familjer tacka nej till dig..

Jag ska ha min Exit intervju idag kl 12.30.. Usch.. Jag gillar verkligen barnen (aven om 3 av dom kan fa utbrott och knappt lyssna..) men lilla tjejen jag tar hand om.. alltsa, jag alskar verkligen henne. SA harlig.. Jag kommer sakna henne som fan, och hon kommer nog sakna mig ocksa.. Hon har verkligen tytt sig till mig jattemycket och blir verkligen ledesen om jag gar nanstans..
Min vardpappa ar ocksa jattegullig, de e bara mamman som e dum i huvet.. =/ Hur har du de? e de bara mamman som e konstig?

kram kram, hall alla uppdaterade genom bloggen. You go girl!

2008-01-28 @ 15:51:16
URL: http://www.annichans.blogg.se
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

herregud! vad hemskt. men om du bestammer dig for att lamna programmet sa kan du aka NU. Du behover inte stanna en sekund till. Om du daremot ska byta familj inom organistationen sa maste du stanna i tva veckor och jobba medan ni letar nu familj. Fast det kanske du visste. Hoppas allt gar bra for dig! Jag vet iaf lite om hur det ar att vilja byta (genom matilda). Lycka till!

2008-01-28 @ 17:38:09
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Malin

men vilken bitch hon verkar vara :(

2008-01-28 @ 19:58:17
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: Pernilla

Stå ut säger jag bara!

Jag är inne på min andra familj och ska byta igen och jag är sååå glad att jag inte åkt hem. Även om du kanske inte kommer kunna hitta en familj just i Miami Beach så finns det gott om familjer! Åk inte hem, det är sååå värt det att stanna. Du har så mycket kvar att uppleva och se.

Jag tror inte din värdmamma kan förstöra så mycket för dig i ditt letande...kan inte din värdpappa lämna bra referenser?

Men hur som helst, vad du än gör så försök stå ut! Det har jag gjort och är väldigt glad att jag gjorde det!

2008-01-28 @ 22:15:00
URL: http://pernilli.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag är proffs på rematch!!!

Det kommer lösa sig! Lovar!:)
För det första så är det olagligt att söka ny familj på egen hand, ditt visum är ett J1, och med de menas att du måste jobba inom din au pair förmedling. För det andra! Du behöver inte alls stanna 2 veckor! Men många au parier som byter gör det för att vara schysst mot familjen, men om de nu är cp ändå så hade jag aldrig stannat!!! Du är vuxen och det är ditt jobb, de ska inte få behandla dig hur som helst! För det 3 e! Din hostmom får inte prata med nya
hostmoms, för det är din consulor som snackar med dom! Din hostmom FÅR INTE prata med dom, (för i 9% av fallen så snackar dom skit om au pairen)

Men byt familj... när jag hade min rematch så ringde det 5 familjer redan första dagen!! Och du har 2 v på dig att hitta en (mer om du får bo hos din lcc)

Lycka till! Kramar!

2008-01-29 @ 01:22:59
URL: http://sandrisch.blogg.se
Postat av: Nike

Haha, min vardfamilj snackar skit om mig ocksa :P De har inte erkannt det, men har forstatt det av en del saker familjerna som ringer sager >_

2008-01-29 @ 03:54:36
Postat av: Emelie

Har läst din blogg någon gång förut innan jag själv åkte som au pair. Jag var på skolan på long island förra veckan, så jag kom till min familj i fredags. Ville bara säga att jag hoppas du hittar en ny familj, förstår att du vill va kvar i miami. Men skulle du hitta nån nära Los Angeles så äre bara att höra av dig !:)

2008-01-29 @ 03:57:26
URL: http://resedagboken.se/Toernberg
Postat av: annelie

... dedär med att ens förra värdfamilj inte får prata med den nya, stämmer inte alls. Min LCC har tydligt gått igenom vad som kommer att hända. Jag hade min exit intervju idag, och vi skrev på papprena där det stod varför jag ville lämna familjen. Självklart berättade jag inte för värdmamman varför jag egentligen ville lämna familjen (för att hon är dum i huvet) utan sa bara " personligheterna matchar inte.. det va inte en bra match".. Det rekomenderar jag att du också säger.. För hettsar du upp din värdmamma ännu mer, med att säga allting hon har gjort fel.. kommer hon nästan garranterat ge en dålig referens om dig.. Och JO, din nya värdfamilj kan visst vilja ringa och prata med din förra värdfamilj, och även om dom inte ringer, kan dom iallfall kolla på referensen eller kolla på vad mamman tyckte va problemet o orsaken till att du bytte familj (för det skriver man på pappret på "the exit intervju"..

Och ja, man sitter ner och pratar.. Eller de gjorde iallfall vi. Men ett tips.. Prata med din LCC själv först.. Så hon fattar.. och är lite på din sida.. Kram kram

2008-01-29 @ 04:14:54
URL: http://annichans.blogg.se
Postat av: Nike

Eh, min kommentar kom visst bort? O.o

Sa att du borde fraga din LCC om rad - de ar oftast inte spec lojala Cultural Care eftersom de far sa daligt betalt, haha. Ar din LCC av den bra varianten kan du fa mycket hjalp av henne.

Tva veckor verkar som en evighet i borjan men... va fan, mina tva veckor ar over IDAG och sa tokiga var de inte. Jobbar nog en vecka till nar jag anda ar pa gang :P (hey, man far ju betalt!)

2008-01-29 @ 05:52:33
URL: http://felucca.blogg.se
Postat av: louise

Jag har ju också tänkt att åka ut som au pair och ja hoppas inte det händer mig :/ är ju llite trist.

2008-01-29 @ 16:50:01
URL: http://louisepaasio.bilddagboken.se/
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen att du kan byta familj eller att det ordnar sig. En mobil kan väl vem som helst tappa bort!!
Hur var mamman innan du åkte till Usa? Pratade ni mycket och så?

Hoppas du står ut eller få byta familj som sagt var!!

Kram Louise

2008-01-29 @ 20:39:46
Postat av: Amanda

Men gud stackare! Hoppas verkligen att det ordnar sig! Men du har ju rätt till att byta familj om det inte fungerar i den du bor i? Oavsett vad hon säger så är väl organisationen du åker med skyldig att hitta en ny familj till dig?

2008-01-30 @ 14:23:35
URL: http://amandahaglund.bloggagratis.se/
Postat av: Vanja

Riktigt tråkigt att just du kom till den familjen, och synd att hon ska säga dåliga saker om dig till andra familjer.. Jag saknar dig men du verkar ju trivas så mycket i övrigt, så jag tycker ändå det skulle vara synd att behöva åka hem :/ Kram

2008-01-30 @ 22:13:33
Postat av: elin - au pair in New York

verkligen trist det dar! det ordnar sig ska du se!

2008-01-31 @ 00:25:44
URL: http://elinee87.blogg.se
Postat av: Anonym

kan det vara olika beroende på vilken organisation man har valt att åka med?

2008-01-31 @ 01:08:06
Postat av: Karin

det lät vettigt

2008-01-31 @ 07:28:54
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Kristin

Jag vet inte om någon redan skrivit detta...annars får du väll höra det igen. Du ska söka efter familj själv på greataupair.com, och du behöver inte betala för att kunan göra de. Du förlorar bara vissa funktioner som egentligen inte är så viktiga för dig.
Men att stanna kvar i landet utan förmedlingen är inte de lättaste. Förmedlingarna ska tydligen har stenkoll på att du har lämnat landet och gör du inte de så blir du typ "efterlyst". Kanske inte är de roligaste direkt.
Men testa hemsidan, och hittar du en familj där kan du bara säga att de måste gå med i din förmedling för att de ska kunna ta emot dig. Lycka till!

2008-01-31 @ 16:00:01
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Louise S.A.

Hur går det för dig där borta, är du fortfarande kvar osv? Har det löst sig med familjen?

Kram!!

2008-01-31 @ 20:51:51
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Rebecca

vilken jävla bitch hon verkar vara =S

2008-02-06 @ 16:50:36
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0