3:e gangen gillt?

Jag vet att jag latit validitg missnojd med mitt nya boende utan forklaring. Jag har bara inte orkat ta upp allt i bloggen innan, men nu kanner jag att det ar dags.
Jag tror jag kommer byta familj igen.
Mamman i familjen som verkade saaa glad och trevlig over telefon och via mejl ar raka motsatsen i verkligheten. Jag ser henne sallan skratta. Aven nar hon ar hemma vill hon att jag ska ha hand om barnen. Jag kan forsta om man vill ha hjalp med dem, men att bara skicka dem till mig tycker jag ar fel.
Dessutom fick jag kanslan av att hon blir arg nar de ber mig om hjalp istallet for henne. Som harom dagen nar de borstade tanderna. Da sa hon "ska jag hjalpa dig?" och han svarade nej. Sen bad han mig om hjalp istallet och da sa hon "jaha, sa Mikaela gar bra, men inte jag..." surt!
Och nar jag forsoka hjalpa till ibland har hon sagt till mig att ga och stada istallet...

En annan handelse som hande idag var. Jag tog med mig barnen till parken. Nar vi vart dar en stund sagen Daniel att han behover ga pa toaletten. Eftersom vi inte hade med kortet man behover till toaletten pa parken var jag tvungen att kora hem igen.
Och saklart blev det problem att fa med sig Daniel tillbaka till parken.(Och han ar extremt jobbig! Han skriker, spottas, sparkas.. ja vafan som helst, bara han far som han vill. Helt omojlig.)  Han ville vara med Mandy.
Men hon var upptagen och blev arg pa mig, sa jag fragade vad jag skulle gjort. Da svarade hon att jag borde latit honom gora vad han behove gora i buskarna!
Ehm, inte en chans!  Fy fan va vidrigt och pinsamt for mig om nagon skulle sett.

Dessutom har de hundar. Tva stora. Jag alskar hundar, men det ar inte mitt jobb att behova ga ut med dem 3 ggr om dagen.
Stada ska jag gora 3 ggr i veckan, heela huset, inte bara barnens rum + mitt rum. Nej, jag ska dammsuga vardagsrummet och koket ocksa. Darefter skura golvet och gora rent i koket och badrummet.
Pa mitt schema star det att jag ska borja jobba 7 pa morgonen. Men barnen vaknar oftast tidigare och gar da in till mamman. Da ber hon dem ga och vacka mig, sedan laser hon sin dorr och gar och lagger sig igen.
Och vad galler mat. Ja, det finns det inte sa mkt av. Vafflor och pannkakor till barnen, plus barn flingor. Sa det kakar jag med av. Jag sa till henne att jag brukar ata Special K och/eller bagels till frukost, men det har hon inte kopt.

Idag hade vi au pair mote forresten. Och gissa vem jag traffade dar. Jo deras forra au pair. Sa jag tog mig ett snack med henne och hon sa precis samma sak + massa andra grejer som lat mindre kul.
Jag pratade med min LCC som var hur trevlig som helst och hon sa att hon tyckte det var synd och att hon ska prata med Mandy idag och om jag valjer att byta sa fixar vi det snarast.
Hon sa aven att hon skulle prata med en LCC hon kanner i Miami och se om det finns lediga familjer dar.
Jag ska aven ringa min forra LCC och beratta vad som hant.

Och jag lovar er, jag hittar inte pa detta for att jag vill tillbaks till Miami. Jag hade verkligen hoppats att detta skulle funka.
Jag hade faktiskt en familj i Miami som ville ha dit mig som jag tackade nej till och valde denna istallet. Det angrar jag nu.

Sa nu far vi se och hoppas att nasta familj blir 3:e gangen gillt!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det är så sjukt synd att de finns värdfamiljer som behandlar au pairer som skit. Trivs du inte så kommer de aldrig att gå att stanna kvar hos dem. Det låter som en sån där värdmamma som vill välja när hon ska vara mamma eller inte, när de passar henne. Jag måste säga att jag är glad att jag har en sådan bra familj, även fast de inte heller är perfekta.

2008-03-03 @ 02:38:09
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: the Nanny - au pair i Providence, USA

Nej vad jobbigt! Men vi aker inte till USA for att ma som skit - detta ska vara det basta aret i vart liv. Sa jag tycker deffinitivt du ska byta nar hon behandlar dig sa. Hon verkar inte ha nan respekt for au pairen!

2008-03-03 @ 04:25:30
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: laila

det forvanar mig faktiskt inte att hon e e pa det viset, o den forra med.
byt bara. du kommer att hitta nan bra aven fast det kan ta nara byten.
sta pa dig!

2008-03-03 @ 06:46:11
Postat av: linda

Fuck vad jobbigt! Jag hoppas verkligen du får en ny familj.. jobbiga värdfamiljer är bland det värsta som kan hända en au pair!

Förresten, jag läste att du ville ha en ny design på bloggen.. min kompis är skitduktig på sånt och älskar att designa när hon har tid.. kolla in hennes blogg om du vill! www.ihemmet.blogg.se

Lycka till med allt!

2008-03-03 @ 17:14:28
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Anonym

Trakigt att hora tjejen! Men som sagt, funkar det inte, sa funkar det inte. Lika bra att byta innan man blir for fast vid barnen! Har Du nagon aning om vart du kommer hamna eller? Har ar min mail om du vill hitta pa nagot nagon dag: [email protected] Lycka till!

2008-03-04 @ 00:23:43
URL: http://miasvensson.blogg.se
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

Klart du ska byta, du SKA trivas och du SKA må bra, det är en anledning (som alla har hoppas jag) till att man åker till USA. Och när du hör från dem nya, berätta ALLT du har upplevt från dem gamla också håller vi alla tummarna att det går vägen den här gången.
Jag är såååå lycklig över familjen jag är hos. Föräldrarna är underbara och visst barnen testar en, "puschar" en hit och dit men det har redan börjat komma ner sig till det "normala" och det är skönt. Jag önskar att du hittar en som är minst lika bra som min.

GOD TUR!!

Kram Louise

2008-03-04 @ 01:33:10
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Ida

guud du verkar ha världens otur du... byt familj och hoppas du får en du trivs hos! Vi au pairer är värde mkt mer än hur vi behandlas...

2008-03-04 @ 04:00:25
URL: http://idaellinorh.blogg.se
Postat av: Egoina

oj.. låter inte skoj det döär:P

2008-03-04 @ 18:54:11
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Lovisa

Ah, det är där jag är antagen också :) Kollar runt med lite olika för att gardera mig, men som jag förstår är de rätt lika allihop.

Men gud vad häftigt! Är det som du hade tänkt dig?

2008-03-04 @ 22:44:12
URL: http://loouiza.blogg.se
Postat av: Jannike

Vad tråkigt... Typiskt. Men bättre lycka nästa gång då! Finns ju tyvärr inte så mycket mer att säga. Förr eller senare så MÅSTE det ju ordna sig!

2008-03-05 @ 00:27:07
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Niklas

Ge inte upp!

Lycka till! :)

2008-03-05 @ 14:56:03
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com
Postat av: annelie

usch :/ läste precis din blogg.. Har inte gjort de på ett tag, nu när jag är hemma i sverige igen.. Men jag fattar. Jag fattar precis. Och du föresten.. Du ska inte finna dig i att du ska städa.. Som au pair ska man endast göra saker u huset som är rellaterat till barnen.. Damsugning ochn storstädning SKA inte höra till sysslorna.. kram

2008-03-05 @ 15:32:33
URL: http://www.annichans.blogg.se
Postat av: Mikaela

Annelie: Mm, min LCC sa det ocksa. Att hon liksom anvander mig som stadhjalp istallet for att betala ytterligare for en riktig.

2008-03-05 @ 20:08:44
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Julia - au pair i Cary, NC

Hej Mikaela!



(Nu har jag gått tillbaka skiiitlångt, men hppas du får det här iallafall...eh.. here we go.



Jag kom till min nya familj förra lördagen efter en rematch. Och det här känns verkligen inte bra.



Jag har i stort sett samma problem som du hade: Städning i massor. Varje dag har jag två timmars städning. och visst, jag förstår att det är mycket jobb när man har små barn (20 mån). Men det känns som för mycket.



Vad är egentligen okej arbetsuppgifter?



Min familj snålar på allt - de köper ekologisk mat åt barnen, men äter skit själva. Och när jag bad dem skjutsa mig till en affär (får inte köra förrän jag fixar körkort här, vilket enligt dem kan ta "ett tag" - så jag är väldigt inlåst) så sa de "det här kan du inte göra ofta". Jag har bett dem en enda gång. Lär jag knappast göra om. Och de sa det med en sån ton att jag kände mig som en bortskämd snorvalp. Jag trippar på tå för att inte vara ivägen.



Jag känner mig jävligt dum som valde den här familjen. Jag är en stark tjej som sällan gråter - men sen jag kom hit har jag gråtit hur mycket som helst. Och det är inte hemlängtan, utan att jag känner mig så kraftlös.



Jag känner att jag inte har något problem med barnen, men jag har svårt för kontakten med föräldrarna.



Vad göra? Snälla hjälp?

2008-10-09 @ 00:58:41
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0