Au Pair fraga

Josefine undrar:

hur har det gått för de aupairer som åkt ifrån sina pojkvänner - är de fortfarande tillsammans, har det åkt hem tidigare osv? vore kul om du kanske la upp det som et inlägg, så att alla med erfarenhet kunde svara :)


Hm, jag vet inte sa manga som haft pojkvan nar de akt, men jag vet att familjen i Miamis forra au pair fran Sydafrika hade pojkvan nar hon akte. Efter ett tag orkade han inte mer och det tog slut mellan dem tva. Sedan skaffade han ny tjej. Hon blev ganska deprimerad och valde att aka hem tidigare an planerat.

Sen horde jag om ett par som akte som au pairer samtidigt till samma stad. Det fungerade tyvarr inte heller. Men jag kan ju inte saga vad det berodde pa precis. Kan ju ha hant aven om de stannat i Sverige.

Tyvarr vet jag inte mer an sa. Om jag ska vara arlig sa tror jag det ar ytterst fa av de med forhallanden som 1. stannat hela aret, 2. inte tagit slut... men som sagt, jag vet ju inte ^^)  
Sa de med erfarenhet av detta kanske kan ge ett battre svar :)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag har inte sett den ännu.... Måste se den också. Var skitnära att se den på bio för länge sen, men jag tror att de blev någon annan film. Men 21 vill jag se =)

2008-03-27 @ 14:58:35
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag är en av de som lämnade pojken hemma, men vi håller fortfarande ihop. I april har vi varit tillsammans i 4,5 år. Han var här och hälsade på till nyår också :)

Det är svårt att hålla förhållandet igång på samma sätt och för de flesta tar det slut. Men är man stark och håller bra kontakt så klarar man det mesta :)

2008-03-27 @ 15:12:50
URL: http://pernilli.blogg.se
Postat av: Egoina

haha vad kul :)

2008-03-27 @ 15:38:13
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Jenny

jag har en kompis har som ar klar i Juli, hon och hennes kille har hallt ihopa under tiden. men han ar liksom inte heller hemma, han ar i iraq eller ngt sant, da ar det kanske lattare.
han kommer hit i Juli och aker till CA med henne den sista manaden.

2008-03-27 @ 15:48:41
URL: http://klippt.blogg.se
Postat av: Leila

Jag hade pojkvän när jag åkte och nu har vi varit tillsammans i snart 4 år =)
Mina två bästa kompisar här hade pojkvän när de kom, men nu har de gjort slut. Ennan annan kompis hade oxå pojkvän och de är fortfarande tillsammans. Så det är lite olika. Jag tror dock att det är fler förhållanden som tar slut än som håller.
Men det beror nog mycket på hur man är som personer och hur säkra man är på sitt förhållande. Litar man på varandra till 100 % och vet att den andre är den rätta för en, så tror jag inte att det är så mycket problem.
Visst att man saknar varandra väldigt mycket, med man gör ju inte slut med någon för att det är jobbigt att sakna den personen.
Låt inte pjkvännen stoppa dig för att åka som au pair. Om ni är menade för varandra så finns han kvar när du kommer hem :P

"If you love something, let it go. If it comes back to you, it's yours. If it doesn't, it never was..."

2008-03-27 @ 18:09:03
URL: http://leilat.blogg.se/
Postat av: Jannike

Tror nog att ovanstående har rätt. De jag känner som hade pojkvän när de kom har inte (samma) pojkvän nu längre. Hehe. Men som sagt så är det nog olika, och det beror nog väldigt mycket på hur pass mycket man är beredd att kämpa för förhållandet.

2008-03-27 @ 19:44:54
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: therese

jo, det är nog svårt det där..
jag ville åka som aupair förut, men sen har jag alltid haft pojkvän, så det har liksom inte "gått".
& nu känner jag mig för gammal, haha, & har pojkvän, dessutom, men ändå..

2008-03-27 @ 22:30:01
URL: http://operfekt.blogg.se
Postat av: Jokiee

Jag hade mina pojkvän kvar ända tills jag kom hem. Då gick det inte längre. Ingenting var som planerat, och man upptäckte hur mycket man förändrats under sin vistelse. Men vi hade inte haft mycket tid tillsammans innan jag åkte. Tror att förhållanden kan funka på distans om man varit tillsammans länge innan. Och självklart beror det nog på hur länge man är borta. Tror man får ut mer av att åka som singel också(A)..

2008-03-28 @ 16:37:41
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0