Fragor och svar!

Jag har markt att en del au pairer och blivande au pairer hittat till min blogg. Det ar ju alltid kul :)
For att gora det enkelt for er har jag samlat lite fragor jag fatt och svarat pa dem.
En viss "Becca" har stallt lite fragor, sa jag lagger upp var lilla konversation har.



Becca

Heeej, hur är det att vara aupair? jag är nästan säker på att jag ska åka iväg till nästa vår, hade egentligen planer i höst. Vore kul o prata o höra hur det är osv :) trivs du?

Mikaela

Det ar allt en bra upplevelse aven da jag har haft en del problem med familjerna. Ar inne pa mitt andra byte nu.
Men det ar absolut vart att aka. Man far uppleva sa mycket.
Jag rekomenderar alla att aka.
Nat speciellt du vill veta?


Becca

okej, hoppas det blir rätt famlij nu :)

Ja, kan tänka mig det, åkte du själv ?
Lätt att lära känna mycket nya människor där?
Vad gör du mer än o tar hand om barnen? åker på mycket? Hur länge har du varit där nu?
Nu blev det mycket haha.
sköt om dej :)
 

Mikaela

Ja, det gjorde jag. Aven om jag hade haft kompis att aka med sa skulle jag nog foredragit att aka sjalv. Annars blir det latt att man haller sig till kompisen och inte skapar nya kontakter.
Jag tycker det vart relativt latt att lara kanna nytt folk. Vanligtvis ar jag ganska blyg, inte sa framat, sa det kanner jag verkligen att jag forbattrat. Visst blir det sa att man mest hanger med andra au pairer, men det ar ju kul det ocksa eftersom det ar folk fran hela varlden typ.

Jag har vart i USA i snart 4 manader. Har inte rest nagot vidare an haha. Lite trist, men man tjanar ju inte alltfor bra + att jag haft problem med vardfamiljerna. Hoppas kunna spara lite for att resa sista manaden.

Pa min fritid brukar jag se till att traffa vanner eller trana. Det har tyvarr inte blivit mkt av det har i Bradenton, men i Miami var det bra :)
Ska borja boxas igen nu i DC.

Becca

okej, jo precis kan ju lätt bli så annars.
ok låter kul me o träffa andra aupairer. va åkte du med för aupair "förening" eller va man kan kalla det?
så du är alltså grym på engelska nu;P
ja har inte läst igenom hela din blogg, men hur krånlga de me familjerna?

ok, är de så man klarar sig ganska precis me pengarna?

Hur länge har du tänkt stanna?
ha de så bra :)


Mikaela

Jag akte med Cultural Care. Vet att det sags att de inte ar bra, men jag ar mkt nojd med dem hittils. De har hjalpt mig med alla mina problem fran borjan till nu.
Haha, mjo. Jag tycker jag ar ratt skaplig pa engelska. Det tyckte jag att jag var innan jag akte ocksa, men det har klart forbattras. Pratat man engelska hela dagarna sa :P Daremot kanns svenskan lite konstig nu nar man pratar haha.

Den forsta familjen var problem med mamman. Vi var helt olika och kom oftast inte overens Nu ar det blandade problem; mamman, barnen, omradet...

I Miami rackte inte pengarna alls. Fanns for mkt att gora, mkt nojen :)
Har ar det inte mkt, sa det blir en del sparande. Tror dock de forsvinner igen i D.C. XD
Jag stannar nog "bara" ett ar. Kanner att det racker, vill hem och fortsatta plugga nu haha.
Nar jag kom till USA kande jag att jag skulle kunna stanna for alltid. Iofs var jag ju i Miami da och det ar ju inte helt fel. Men nu nar jag tanker efter, om jag stannar 2 ar kommer jag hem i januari 2010!!! Da ar jag 22 ar, ska fylla 23. Later sjukt for nar jag akte var jag 19 ^^)
Vid 22-23 ar ar det nog dags att borja plugga haha, garna innan :)


Ar det nagot annat ni vill ha svar pa sa far ni garna fraga :)


Kommentarer
Postat av: amandaa

Svar: Ja jag tycker att din blogg är väldigt intressant eftersom jag ska åka som Au pair nästa sommar :) Okej, tack! Var lite pinsamt faktiskt att jag inte visste vad du hette.

2008-03-25 @ 23:08:07
URL: http://amandaahaglund.blogg.se
Postat av: Lovisa

Hej igen! :) Jag har funderat över en sak, skulle det vara helt oacceptabelt om du skulle festa någon helg med dina vänner eller liknande? Jag menar självklart inte att bli dyngrak, men att helt enkelt ta några glas vin eller liknande? :)

2008-03-25 @ 23:31:00
URL: http://loouiza.blogg.se
Postat av: cassandra

Men om du var 19 då och 22-23 sen, alltså man får väl inte stanna i 4 år? Högst två är det väl.

2008-03-26 @ 00:48:32
URL: http://darlingu.blogspot.com
Postat av: Becca

va kul o höra hur de är aupair enligt dig :) ja får fortsätta läsa din blogg nu hur de går för dej på nya, men nu har ja kommit igenom större delen av de du varit med om nu, intressant !

Kram

2008-03-26 @ 00:54:42
Postat av: Mikaela

Cassandra: Mm, men jag kom hit 3:e dec 07, da var jag 19. Den 29:e dec fyllde jag 20.
Man far stanna max 2 ar + en manad. Da skulle jag komma hem nar jag ar 22, och fylla 23 det aret XD

2008-03-26 @ 01:30:16
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Josefine

hur har det gått för de aupairer som åkt ifrån sina pojkvänner - är de fortfarande tillsammans, har det åkt hem tidigare osv? vore kul om du kanske la upp det som et inlägg, så att alla med erfarenhet kunde svara :)

2008-03-27 @ 13:02:50
Postat av: Malin

Hej! Du får gärna länka till min blogg där du har de andra aupairernas länkar. Jag ska till Oakland, CA. Det skulle vara roligt ifall någon i närheten hittar mig via din blogg :)

2008-04-01 @ 13:38:52
URL: http://malinpavift.blogg.se
Postat av: Mikaela

Malin: Sadar, nu var du uppe med :)

2008-04-01 @ 20:19:16
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0