Scary

Justyna aker hem pa torsdag.
Sa idag akte jag och Martha hem till henne och Zama, den nya au pairen. Vi satt och snackade lite och sedan akte vi in till Chinatown och gick pa bio. Justyna valde filmen Quarantine. En skrackis.
Och ja, den skramde fan skiten ur mig! Jag och Martha lag i vara stolar med trojorna upp till ogonen haha. Usch, varfor ser jag sant har nar jag hatar det haha. Det ar val nagot inom mig som tycker det ar kul.

Nar filmen var slut och vi skulle ga till Metron blev vi stoppade av nagra poliser som bad om vara id-kort. Nar vi fragade varfor svarade dem att det var for nan curfew. Vada curfew? fragade jag och da svarde den ena polisen "VADA CURFEW?!"
Horde hon inte pa min accent att jag inte ar darifran haha. Har aldrig hant forr. Sen forklarade hon iaf att ungdomar under 15 (eller 16) fick inte vara ute sa sent. Ser vi ut som 14?!
Nar jag kom ner till Metron horde jag nagra andra prata om det ocksa, sa jag antar de var extra noga idag och kollade alla som sag nagolunda unga ut.
Tycker anda det ar skumt att de har curfew. Men det ar val bra pa satt och vis ocksa...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sådana curfews finns här i Baltimore också! Vet inte hur många gånger jag blivit stoppad :P

2008-10-19 @ 17:43:47
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0