She's a bitch!

Fan va arg jag blir.
Martha och jag har, sedan vi sag trailern, vantat och vantat pa filmen Dance Flick. Idag kom den pa bio. Jag smsade tidigare idag och fragade om hon kunde 8.10. Det kunde hon.
Sedan nar jag gick hemifran vid 7 ringde jag for att kolla. Da sa hon att det var en kompis fodelsedag idag, och hon hade fest. Men egentligen ville hon inte ga, sa hon skulle bara titta in, gratta och sen ga. Sa vi bestamde att vi skulle motas klockan 8 vid bion.
Jag gar till Sephora och koper en parfym, och sedan tar jag metron in till DC.
Nar jag kommer fram, vid kvart i, far jag ett sms. "Can we please go to the ten o' clock ine? cause I'm afraid I can't make it on time". WTF Martha!! Lagom att saga det nar jag redan ar dar och vantar liksom? Kanns som att hon hade bestamt sig for att stanna redan nar vi pratade i telefonen, men att hon var for feg for att saga.
Tre ganger pa en vecka. Great!

Sa, nu behover jag lite rad av er. Jag ar alltid for snall och forlater om och om igen. Visst, jag kommer inte vara sur for alltid pa henne for detta, men vad tycker ni jag ska gora?
Jag ar skyldig henne $10 for bio + $3 popcorn eftersom hon betalade forra veckan. Jag betalar ALLTID popcorn och dricka annars! Men hon ar sjukt snal.
Sa ska jag anda ge henne pengarna tillbaks? Det har kostat mig $6 att aka fram och tillbaks de ganger hon inte kommit.
Kanske inte later som sa varst mkt pengar, men jag har bara lite over en vecka kvar och som ni kanske vet sa far jag endast $121 i veckan eftersom jag betalar tillbaka vardfamiljen da jag lanade pengar till Sverigeresan av dem.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Nej gud vad trist!!! Jag förstår precis hur du har det, så himla tråkigt när man alltid får vara den som får "förlåta" hela tiden. Visst, det kanske inte verkar så allvarligt att hon stället in biobesök, men jag förstår precis, för när sådana där småsaker händer ofta, då är det inte roligt.



Jag vet faktiskt inte hur du ska göra med pengarna... jag hade säkert betalat tillbaka bara för att jag är alldeles för snäll och godhjärtad (haha!!), men jag måste säga att det inte låter som om hon förtjänar det. Tror du att ni skulle kunna prata om det?

2009-05-23 @ 10:54:39
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Sara

Säg typ "eftersom du dissade mig i sista sekund och jag redan lagt ut pengar för kvällen så antar jag att vi är kvitt nu?". Jag är också alltid för snäll o tänker i efterhand på vad jag borde ha sagt, men säg ifrån! Sen fortsätter du som om inget har hänt så ni inte blir ovänner för en så liten sak!

2009-05-23 @ 13:29:55
URL: http://mylifeincolors.blogg.se/
Postat av: mandy

nej tycker inte att du ska betala tillbaks. av ren princip! (spec oxå eftersom du alltid betalar annars)

2009-05-23 @ 14:36:40
Postat av: Mikaela

Jannike, Sara & Mandy: Hon har fortfarande inte hort av sig sa.. :/

2009-05-25 @ 20:57:20
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: venus

men vadfan! sånt gör mig helt sjukt förbannad. ta upp det med henne och visa att du är arg, en gång är okej, två gånger är en för mycket, men tre gånger DÅ JÄVLAR! eftersom du inte säger till henne att det stör dig så tror hon att det är helt lugnt och fortsätter i samma bana. ställ henne mot väggen!

2009-05-27 @ 14:01:51
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0