Ojoj, mycket i huvudet nu.

Har fått tid på Amerikanska ambassaden nu. På onsdag ska jag vara där, klockan 9. Då blir det fingeravtryck och visumhandlingar. Hoppas bara jag inte glömmer något. Det kommer jag säkert göra nu bara för det...

Sen ska jag skicka in körkortspapper också, för att få internationells körkort. Men väl i USA måste jag ta om hela körkortet haha. De har visst såna regler i Florida. Men det kanske bara är bra. Det är ju en rätt stor omställning, nya skyltar och regler. Men det ska jag väl klara ;P
Laura skickade över körkortsboken idag. Den var på sisådär 50 sidor haha. Massa text. Antar att jag inte lär behöva några tidningar på planet. Har ju min superintressanta bok nu istället XD

Det är bara två veckor kvar nu. TVÅ VECKOR! Jag kan inte fatta det. Snart är jag USA-bo. Om inget går snett innan vill säga. Alltid jag som ska vara så pessimistisk. Men det är klart man är orolig. Sååå mycket papper att fylla i och massa som ska betalas innan. Ni skulle bara sett alla papper för att få visum. Ville liksom bara skriva över - Nej, jag är ingen terrorist! för det var liksom såna frågor. "Vet du hur man gör en bomb" på ett ungefär vad en fråga.
Sen skulle man fylla i vilka länder man besökt de senaste 10 åren och vilket årtal. Tur för mig att jag inte är så berest, men det var faktiskt svårt för mig att komma ihåg ändå haha.

Funderar även på presenter. Tänkte nån fin svensk prydnadssak till föräldrarna och nån svensk leksak till barnen. Men har vi typiska svenska leksaker? Barnen är iaf 4 och 7, pojkar.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Haha jag älskar den där frågan på ett av visumpapprena; "Har du någonsin deltagit i folkmord?" Hahaha. X) Jag kände för att ropa att jag ju bara är en stackars liten flicka som nyss gått ut skolan! ^^ Vi kanske syns på onsdag då du och jag, eftersom att vi har intervjutid samtidigt. Hoppas att man hittar till Ambassaden bara... vore typiskt mig att inte göra det eller något.

2007-11-17 @ 12:27:17
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jannike: Haha, fan den har jag nog missat. Undrar vad som händer om man kryssar i "ja" XD
Ja, det borde vi väl göra. Jag tänker åka rätt tidigt om man hamnar helt fel. Det vore ju trist...

2007-11-18 @ 13:56:35
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Jannike

Haha ja precis! ...Någon som vågar kryssa i ja? Haha. Den frågan var på det formuläret som man ska fylla i via internet. Och nu funderar jag också på vilka presenter jag ska köpa till "min" familj! Vad köper man egentligen? Jag har ingen aning.

2007-11-18 @ 15:40:37
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jannike: Jaha, den har inte jag fixat än. Har inget bläck i skrivaren :/ Men men, fixar det imorn. Då blir det mkt att göra. Suck, trodde aldrig det krövdes så mycket av en för att jobba i usa haha!

2007-11-18 @ 18:11:39
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Malin

haha skumma frågor ;)

2007-11-26 @ 09:32:49
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: Louise

Fasiken va härligt att höra att du ska åka eftersom jag också ska det. Fast jag åker med Scandinavian Institute. Men nu blev jag lite nervös när jag läste att du ska ta om körkortet i Usa, halllåååå det var en pina för mig att ens få de i Sverige. Gäller detta alla stater i Usa eller bara Florida?
Och har du gått barn och fritid?
Vad får du i lön?
Oj många frågor men visst är det spännande!
Kram Louise

2007-11-26 @ 12:44:21
URL: http://louisesa.blogg.se
Postat av: Mikaela

Malin: Haha jo, något skumma ^^

Louise: Jaha, det har jag aldrig hört talats om.
Man behöver inte ta om körkortet i alla stater. Men i Florida måste man iaf. Du kan ju alltid kolla upp på nätet.
Jag gick samhäll på gymnasiet, men har sommarjobbat på dagis/förskoler.
Jag kommer få ca $150 i veckan.

2007-11-26 @ 17:36:48
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0