Helgen i New York

Nu ar jag hemma i Arlington igen. Efter en FEM timmar lang bussresa! Det kandes inte lika langt pa vagen dit, men da sov jag nog bort nan timme iaf :)
Har haft det ganska roligt. Traffat massa nytt folk, och lart mig lite amerikansk historia.

Fredag: Tog bussen till New York klockan 9 AM. Var framme vid 2 PM. Gick direkt till taget som skulle ta mig till Hicksville. Passerade Jamaica pa vagen. Lite trevligt. Nu kan man saga att man vart dar ocksa, behover ju inte tillaga att det inte ar on Jamaica ^^)
I Hicksville traffade jag pa en au pair fran Frankrike som ocksa skulle till skolan. Sedan sag vi en grupp tjejer som vantade pa minibussen som skulle ta oss till skolan, sa vi joinade dem.
Nar vi kom fram till Campus fick vi hamta vara nycklar till rummer och lagga in sakerna. Man delade typ en lagenhet med 6 andra, tva i varje rum. Iskallt var det dar inne!
Sedan gick vi och at middag innan kursen skulle borja.
Jag laste Highlights of the Harlem Renaissance. For er som inte vet sa handlar det om de svarta i USA, mellan 20-40 talet. Det var ganska intressant.
Forsta dagen gick ganska snabbt, och eftersom de flesta var ganska trotta efter resan gick vi direkt till rummet och sov.
Vaknade nog 62 ganger den natten. Det var sa satans kallt!!! ACn var ju pa dessutomm. Tog tva filtar over mig, men det hjalpte inget vidare.

Lordag: Jag har lart mig att ett av spraken i Sydafrika; Afrikaans, och tyska ar valdigt lika.
Jag larde mig hur man dansar Cakewalk och Charleston. Det var inte sa svart, man bara gar men slar ut fotterna lite extra och viftar med handerna. Det var en valdigt popular dans pa 20-40 talet ^^)
Larde mig lite annat ocksa, men jag stuntar nog i att skriva med allt sant.
Maste bara saga att maten pa skolan ar valdigt bra, for er som funderat pa att aka dit. Men om man aker da det inte ar sommar far man bo pa hotell istallet for campus, men de maste man dela sang med en annan...
Jag och den franska tjejen, som delade rum over helgen, kom pa en valdigt smart sak pa kvallen. Vi tackte for ACn med en handduk. Zzzzz... sov hela natten :)

Sondag: Hade uppvisning av vart skit, vet inte vad det kallas pa svenska, men vi skulle prata om lite olika saker och aven dansa Cakewalk + Charleston.
Sag en trakig film om gospel och sedan var vi klara :) Snabba credits! Tog lite kort och sedan lamnade vi skolan.
Jag hade bokat buss klockan 8 pa kvallen for jag visste inte nar jag skulle vara klar, men sa var vi fardiga redan vid 1. Nu tanker val ni att det borde vara kul att ga runt i New York i nagra timmar, men jag kande inte for det. Inga pengar + sjalv. Nej tack. Sa jag och en annan tjej som skulle till Virgina ocksa fragade om vi kunde hoppa pa en tidigare buss och som tur var gick det bra.
Och nu ar jag hemma :D

Kommentarer
Postat av: Julia - au pair i Apollo Beach, FL

Det ar val inte afrikaans och tyska som ar lika, utam afrikaans och hollandska iom att grannlandet Namibia var en hollandsk koloni?

2008-08-25 @ 11:44:41
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Julia: Det kan nog stamma, men tjejen som jamfore sprak med sydafrikanskan var tysk och eftersom tycka och hollandska ar ganska likt.. :)

2008-08-29 @ 02:38:05
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0