En vecka kvar

Laste ett inlagg hos Cissi for ett tag sedan. Hon tipsade om en bok som tydligen var javligt bra om man behover hjalp att ata battre haha. Sa idag nar jag var i kopcentret sa kopte jag den boken. Hoppas den hjalper! :)
Kopte aven en skimmerolja :D Sa snyggt pa solbrand hud.



Egentligen akte jag till kopcentret av en annan anledning. Hade mote dar med en potentiell vardmamma idag. Hon fran Fort Lauderdale.
Hon var trevlig och bjod mig pa lunch. Hon kandes mer avslappnad an Laura, men jag kanner anda att jag har mer gemensamt med familjen i Sarasota.
Usch, det var verkligen jattehemskt att behova bestamma mig, men jag var ju tvungen att tacka nej till nagon. Hade vart enklare om nagon av dem tackat nej till mig, men icke XD
Hur som helst har jag tackat ja till Sarasota familjen nu, flyttar dit til helgen eller borjan pa nasta vecka, beroende pa Laura.
Och HON var sjalvklart inte sen med att kommentera mitt val. "Aha, sa du valde Sarasota? Det ar en valdigt trakig liten stad. Finns inte mycket att gora och det bor massa gamlingar dar". SHUT THE FUCK UP! liksom...
Arligt talat sa bryr jag mig inte sa mkt om vart jag hade hamnat, det ar familjen som ar det viktigaste och Mandy, min nya vardmamma har redan letat upp massa boxningsstallen at mig :) Och sa skickade hon ett mejl nar hon fick reda pa att jag tackat ja till dem.
Hon skrev:

Hi Mikaela,  
I just heard from Michaela and she told us that you were excited about matching with our family!  We are also very excited and think that you would be a perfect addition to our family!  
I have left my LCC know and she is getting hold of someone at Cultural Care and we will find out what do to next.  :o)   
Anyway, I wanted to say how excited we are and we cannot wait to get you here.   
Mandy



Nar jag kom hem ringde Jasmina. Hon undrade om jag ville hanga med ut pa kaffe. Sa vi drog till Starbucks. Mums! Sedan kaka vi pizza och kollade i affarer. Kopte lite Miami saker som minnen + tva trojor (eftersom jag inte hade nagra med mig).
Jasmina ska ocksa flytta snart. Hennes vardfamilj har skaffat lagenhetER i Manhattan!!! Inte illa. Sa jag sa till henne att vi allt far halla kontakten sa jag kan komma och halsa pa ^^)



Ska skriva ut mina kort fran Miami Beach och satta in i mitt nya Miami Beach fotoalbum. I fotoramen ska jag satta in ett kort pa mina vanner har och ett pa Eric & Michael :)

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ah vad jag är glad för din skull att allt verkar vara påväg att lösa sig!! Och ja du gjorde helt rätt, jag tror att det man ska fokusera mest på när man väljer familj är just själva familjen, tror att det är allra viktigast att man trivs med dem. Och jag tror inte alls att du kommer hamna i en tråkig stad! Kanske finns det mindre att göra där än i Miami Beach, men liksom... tänk på hur stort det är, antagligen finns det mycket där du kan klara dig utan. Allt beror på vad man jämför med. Hoppas allt blir bra!

2008-02-18 @ 05:24:56
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Louise S.A

Haha jag hade bara velat säga till den gamla värd mamamn (förutom shut the fuck up) "This family are better than yours and hostmother are more nice AND good looking then you..Sweety. So i dont care!"
Åhhh vilken bitch! Haha

Va skoj att du kommer vidare, om denna familj är bra, kan du tänka dig att stanna ett år till?

Kramar Louise

2008-02-18 @ 10:49:56
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: jennifer

jag har också beställt den boken :D

2008-02-18 @ 12:50:34
URL: http://jenniferjonsson.blogg.se
Postat av: stina

åh fan vad roligt, börjar nästan lipa hahaha.. blivit så jäkla känslig!! :p Det kommer bli jättebra, men märker ju redan lite på mailet vad hon är för mänska.

2008-02-18 @ 15:05:31
URL: http://stinalee.blogg.se
Postat av: madde

Gud vad skönt för dig att det löst sig.. hoppas bara den andra värdmamman är bättre är hon du har nu.

2008-02-18 @ 17:25:17
URL: http://mentalsjukhuset.tjejsajten.se
Postat av: Mia

Heej, jag ar i Tampa som aupair och har varit har sedan oktober,love it!Sarasota kanske inte ar valens roligaste stad, men har riktigt fina beacher! Och du ar inte allforlangt ifran Ybor City som ar en riktig partystad! ;)

2008-02-19 @ 00:30:26
URL: http://miasvensson.blogg.se
Postat av: Vanja

Vad roligt!!! Hoppas du trivs bättre i den familjen och att allt går bra där :) Lycka till gumman! Saknar dig i Sverige!!!

2008-02-19 @ 08:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0