Vad ska jag gora?

Jag ar fortfarande kvar i familjen. For tillfallet ar allt lugnt, men haromdagen fick Laura ytterligare ett utbrott. Jag hade inte gjort klart tvatten, MEN det var sa har: innan har hon forklarat for mig att jag bor planera battre, ex starta upp en tvatt, ga och gora nat annat under tiden for att sedan fortsatta. Sa nu gjorde jag det. Men det var tydligen helt fel. Det var ju inte precis brattom med det heller for barnen var i skolan hela dagen och klockan var val bara runt 12 nar hon sa till mig.

Vi har iaf pratat lite och de har valt att inte skicka bort mig AN. Jag kan liksom hela rutinen, Michaels medicin, kora till terapeuter + skola, fritidsaktiviteter osv.
Men jag har pratat med min LCC och sagt att om det skulle komma upp en ny familj i Miami sa vill jag kolla upp om jag kan byta.
Dock kanns det lite trist for jag tycker ju om barnen :( Kanns elakt att lamna dem bara for att deras mamma ar en bitch. Men samtidigt maste jag ju trivas och jag gor ju inte riktigt det.
Sa jag ar verkligen helt ehm, twisted. Vet inte vad jag ska gora.

Hjalp?


Och angaende greataupair.com som nagra har berattat om, jag ar medlem dar och har hittat nagra bra familjer, men de flesta vill inte betala for agentur. Det finns en del som redan ar med i CC och letar au pairer fran CC, men inga i Miami for tillfallet.

Kommentarer
Postat av: jenny

vad jag hör mkt om att mammorna är bitchar ..:o

2008-02-01 @ 04:42:22
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Mirakelbloggens Malin

Ja det kan nog vara lite så ibland tyvärr. De har en förmåga att vara himla rätt fram i alla fall ;0) Min "mamma" va urmysig, men visst fan hade hon ett humör som hette duga. Jag tyckr det låter som att du bara bör avvakta M. Vänta och se.... Saker och ting kan lösa sej med tiden. Tror mkt handlar om att ni inte fått en chans att riktigt komma varandra nära ännu. De ser ju hur som haver att du e skitmysig me barnen och att de gillar dej. Sånt kastar man inte bara bort Såååå ha is i lilla maggen bruden, och pratat, pratat, prata ;0)Du vet att du har oss att spy galla på när du behöver med ;0p KRAMIS: Ps. E du uppe såhär sent vännen?! Ds.

2008-02-01 @ 05:31:34
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Carro

Okej, tack för tipset! Har fått ordning på det mesta själv men har några photoshop-saker jag skulle vilja få hjälp med då jag är handikappad där.. =P
Lycka till med familjen!

2008-02-01 @ 14:44:12
URL: http://carrosstil.blogg.se
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Men kan du tanka dig att hoppa av organisationen och vara au pair anda? Familjen kanske kan vara sponsor for visat istallet for CC.. Men sa laura vill inte byta au apir alls nu lr? Hoppas det blir battre for dig, och att du hittar en bra familj i miami :)

2008-02-01 @ 15:27:04
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Jannike

Jag HOPPAS verkligen att det löser sig! Det verkar i alla fall som att det är väldigt förekommande att Au Pairer inte kommer överrens med den ena föräldern! Väldigt tråkigt. Men hur som helst... Hoppas att det antingen ordnar sig i den familjen du är i nu (om det nu finns någon möjlighet till det), eller att du hittar en ny i Miami Beach. Jag vill inte att du ska behöva åka ifrån allt du har hunnit bygga upp där nere.

2008-02-01 @ 18:07:57
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Louise S.A.

Hoppas det löser sig, No mather what och att du blir kvar i Usa iaf. Detta blir en supernyttig tid för dig och du kommer lära dig massor av denna dålig tid som är just nu tror jag.

Trots att barnen är bedårande så hoppas jag att du hittar en annan superbra familj i Miami.

Men hur var din och värdmammans kemi innan du åkte? Hade ni bra kontakt? Gick ni igenom dina rutiner väl innan du åkte? Hur var din kontakt med pappan i familjen innan?

Jag har ju jättebra kontakt och dessutom kemi med min värdmamma, även pappan, men mamman känns toppen. Men det kanske ni också hade och då kan ju säkerligen min ändra på sig den dagen jag ankommer.

Hoppas det löser sig iaf, och tack för att du sa det om Linda och hennes video som var gjord innan Idol.

Kramar Louise

2008-02-02 @ 19:02:18
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0