Mina mal!

Nagra av anledningarna till att jag valde att aka som au pair till USA var att lara mig battre engelska, fa jobberfarenhet, vaxa som person, resa och se USA.

Jag kanner redan nu att jag borjar bli battre pa engelskan, men nagat annat som jag kanner borjar bli battre ar det jag markerat,  vaxa som person.
Nar det var som jobbigast har kande jag for att aka hem. Jag ar glad att jag stannade och lite forvanad att jag klarade av det. Det var riktigt jobbigt och vanligtvis hade jag nog brutit ihop, packat mina saker och akt.
Men jag har fortfarande en del att jobba pa. T.ex, att vaga sta upp mer for mig sjalv. Inte bara saga "ok", "aha", "visst".
Det ar nog mitt storsta problem. Vet inte hur jag ska gora for att bli battre pa det. Jag har fatt for mig att jag maste vara "snall" hela tiden. Ar nog lite radd for att verka.. ehm, hittar inte ratt ord. Typ arg (fel ordval, men ni fattar hoppas jag).

Kommentarer
Postat av: Stina

Fan va bra... :) I`m happy for you... Du hade gjort "framsteg" höhö, nice ordval :p redan innan du åkte.. tänkt sen efter detta då.. det kommer bli bra.. Och det där med att du stannade kvar fast än att det var riktigt jobbigt.. det är sådana saker som får en att växa!! Jag hade definitivt åkt hem på direkten, och därmed fått sämre självförtroende och självkänsla.. Det gäller att kämpa och aldrig ge upp.. utsätta sig för sånt som man tycker är lite jobbigt och sånt som man drar sig för att göra.. ah du vet :p Jag är kass på sånt =/ kram kram miss you..

2008-01-24 @ 17:13:31
URL: http://stinalee.blogg.se
Postat av: Mirakelbloggens Malin

Ja efter ett år inneboende i familj i Usa, så kan man inte få annat än jäkligt mkt skinn på näsan, i know. Var oxå alldeles för "snäll" innan. Lycka till älskade du. Du fixar detta!! Och det är bara en kort period i ditt liv, så passa på att njuta och att lära. men ta aldrig nån skit, utan säg vad du tycker. Fungerar inte Engelskan när du är upprörd och arg, så ta Svenskan, för den kan dem inte.. *fnissar* KRAM!!

2008-01-25 @ 06:16:36
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Amanda

Har länge funderat på att åka som Aupair till Usa, Los Angeles, så tänkte höra hur du gick till väga? Åkte du via något företag eller har du ordnat det på egen hand?

Postat av: annelie

jaa tyvarr ser en aupairs vardag ut sadar.. Man kan inte saga vad som helst till vardforaldrarna for det ar DOM som har makten.. =( att vara au pair ar verkligen ingen drom..

2008-01-28 @ 15:43:59
URL: http://www.annichans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0