Extrajobb

Skrev for ett tag sedan om grannen har, vars son ar hemma om dagarna helt sjalv, da hon jobbar.
Well, nu fick jag ett sms fran henne. Hon undrade om jag gor evening babysitting och hur mkt jag tar betalt.
Jag svarade till henne att jag bor och jobbar i en familj och inte alltid vet sakert nar jag ska jobba.
Jag ar ju ledig pa helger och kvallar, sa jag skulle ju kunna hjalpa henne nagra dagar i veckan.
Men jag vet inte om det ar OK fran Cultural Care att jobba extra utan att de vet det? Kan det vara "olagligt" pa nagot satt?

Vad hade ni gjort i min situation?

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag tror det är väldigt olagligt (eller ialla fall sjukt mycket emot deras regler haha!)! Men reglerna finns ju där för att på nåt skumt vis skydda oss. Vill du jobba extra ska du såklart göra det, jag jobbar själv typ alltid extra för min familj! Hade en annan familj frågat hade jag varit fett på. Jag menar hallå - vår lön suger! Vem kan klandra oss för att vilja tjäna lite extra liksom? ;)

2008-06-22 @ 03:12:51
URL: http://chelli.blogg.se/usa
Postat av: Pernilla

Det är olagligt då din försäkring bara täcker dig i din egen familj. Men sen är det ju många som inte bryr sig, för som Michelle säger så klagar man ju absolut inte på lite extra pengar!



Alltså, om det skulle hända dig något när du jobbar extra finns det i stort sett ingen hjälp att få. Typ :P

2008-06-22 @ 11:53:17
URL: http://pernilli.blogg.se/
Postat av: Louise - Au pair i USA

Jag vet att vi i Skandinaviska Institutet inte får ha några extra jobb. Det är olagligt, och jag tror faktiskt det gäller för alla aupairer. "Arbetstillståndet" som man får alltså.

Men samtidigt så jobbar min kompis, Cindy, för 2 familjer nu. Hon jobbar mest hos sin egna familj ca 30 timmar i veckan. Men jobbar, som verkar vara i samma fall som ditt, för hennes v.mammas arbetskompis ca 10-15 timmar i veckan.

Och jag tror ärligt talat inte hon har frågat eller tagit reda på någon info om detta. Det var mammorna som frågade henne.



Så 1: Du kan fråga Cultur Care om detta, och själva situationen.

eller 2: Skippa nummer 1 och istället bara berätta hela historien för dina v.föräldrar om pojken som är ensam osv, att du har fått de erbjudantet och att jobba extra hos den andra men att de inte kommer påverka deras familj och se vad de säger om saken.



Hoppas de går bra. Jag tycker de är snällt att du ställer upp för den andra familjen med, så länge du själv tycker det känns okej.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

2008-06-23 @ 01:35:38
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej klart man inte säger något till cultural care.. för det är olagligt..men alla betalar babysitter svart ändå, så de är ju bara dumt att säga något.. jag har babysuttit ibland, goa pengar :)

2008-06-23 @ 15:49:11
URL: http://sandrisch.blogg.se/
Postat av: Niklas

Berätta inget för förmedlingen, men var ärlig med värdfamiljen. :)

2008-06-24 @ 23:55:45
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com
Postat av: Therese

Man ska ju egentligen inte göra det, eftersom man inte får. Men det dom inte vet lider dom inte av :p Jag satt barnvakt åt andra familjer flera gånger när jag var där.

2008-06-26 @ 15:17:55
URL: http://trutvalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0