En manad?

Jag kanske ska komma hem for gott iaf?
Kanner att det nog inte funkar langre. Jag kan inte koncentrera mig och jag ar inte glad langre. Forutom nar jag ar och boxas.

Jag hade ju som sagt stallt in mig pa att aka hem i borjan av december nar mitt ar var slut, men sa fick jag fragan om jag ville stanna till juni.
Forst tankte jag nej, men sa att jag skulle tanka pa det. Sa jag gjorde det och kom att tanka pa vad de sagt om en av deras tidigare au pairer som akte hem tidigare an hon skulle. Henne pratar de inte med eller om langre. Vill ju inte att de ska tanka sa om mig eftersom jag bara vart har sen april och de forvantade sig att jag skulle stanna till juni.
Men samtidigt kanns det fel att stanna ocksa nar jag vet att jag inte kan gora mitt jobb riktigt. Vill ju heller inte att det enda de ska komma ihag om mig ar negativa saker. 

 Jag kanner att jag kanske egentligen inte var redo att aka som au pair. Jag ar inte en valdigt oppen person, det tar valdigt lang tid for mig. Speciellt nar det galler ens "chefer". Kanns som man far vara extra forsiktig vad man sager och gor da.

Jag angrar inte att jag akte som au pair. Det har vart ett riktigt roligt ar och jag har faktiskt lart mig massor. Men just nu kanns det som det tagit stopp. Kanske till och med gar bakat. Vet inte om det beror pa att jag langtar hem eller nat annat.
Om det blir sa att jag valjer att aka hem, sa blir det den 2:a december. Men jag ar lite orolig nu for att jag redan skrivit pa och skickat in mina extension papper. Hoppas isf Cultual Care kan forsta och stryka dem. Det kan ju inte skapat nagra problem an.
Bara for vardfamiljen da kanske eftersom de isf bara har en manad att hitta ny au pair. Men det var sa lang tid jag fick pa mig innan jag akte till Miami. Sa jattesvart ar det nog inte.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Ifall Cultural Cara skickat in dina papper till staten så är du redan i status "extension au pair" tror jag... Jag gjorde ju det och efteråt så har CC inget ansvar för papprena eftersom det inte är de som behandlar dem. Tror inte du får tillbaks dina pengar heller.. :( Men jag hoppas och håller tummarna iaf men räkna med att det kanske kan vara så här.

2008-10-29 @ 08:14:27
URL: http://chelli.blogg.se/usa
Postat av: Vanja

Oj då, detta räknade jag inte med.. Jag tycker att du ska följa ditt hjärta och göra det du känner är bäst och rätt för dig. Stanna inte där om du mår dåligt.. Jag saknar dig jättemycket och skulle tycka att det blir jättekul om du kommer hem igen, men gör inget du tror att du kan ångra efteråt bara.. När måste du bestämma dig nu då? När vet du hur du ska göra? Kramar Vanja

2008-10-29 @ 12:53:12
Postat av: Leila

Hehe, jag vet inte heller vad Starbucks Iced Creme e :P

2008-10-29 @ 16:30:36
URL: http://leilat.blogg.se/
Postat av: Pyret

Jag kan forsta hur du kanner. Det ar verkligen jattesvart att bestamma sig om man ska stanna langre eller inte. Jag har sjalv varit i den situationen, t.o.m tva ganger. Senaste gangen tankte jag i flera flera veckor. och diskuterade tillsammans med Stina. Vi kunde sitta i timtal och prata om det. Det ar jattesvart. Det ar lite lattare for mig, eftersom jag ar pa irland och kan aka hem lite lattare an du kan. Men jag tycker du ska folja ditt hjarta och tanka pa vad det ar som gor att du vill stanna respektive aka hem? Kommer du angra dig om du aker hem? eller om du stannar? Det ar ju en jattechans att fa aka till ett annat land och jag tycker man ska ta den och halla kvar vid den sa lange det gar. Prata med familjen och sag hur du kanner!

Lycka till! Jag vet att du kommer komma fram till ett bra beslut :)

Kramar

2008-11-06 @ 23:34:38
URL: http://pyretma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0