Jag hatar REA!

Japp, ni laste ratt. Jag hatar REA!

Nu har jag vart sa duktig och sparat hela $75. De ligger i en burk pa mitt rum. Kanns som de ar sakrare fran mig pa det sattet. Och det stammer nog, om det inte vore for, just det, REA!

Var inne pa Macy's nyss. Letade efter ett par orhangen. Tankte kopa nan annan dag nar jag har mer pengar (som inte ska sparas). Hittade ett par som kostade $30. Tyckte det var pa gransen (jag raknar fel i mitt huvud sa allt ar dyrare for mig an vad det egentligen ar).
Saklart kom en fran personalen fram och sa att pa lordag har vi REA. Da ar det 50% pa allt. Och om du koper detta kortet och skanker $5 till nan valgorenhet sa far du ytterligare 20% av. Alltsa 70% REA!
Det ar nu jag borde tanka "WOHOOO, sa bra, da far jag mina orhangen for.. ja vad nu det blir - billigt!!!".
Men istallet for att tanka sa blir det mer "Hmm.. jag borde inte egentligen, men jag behover skor och om det anda ar 70% sa kanske jag ska ta pengarna jag sparat till det."

Sa nu har jag kommit fram till att det inte ar mitt fel att jag inte kan spara pengar. Det ar affarernas. Eller kan nagon skanka mig ett kassaskap med hemlig kod som man maste sla sonder med nagot jattehart som inte brukar finnas hemma. Det hade ju vart det ultimata..




Oh, by the way. Good news. Kanske. Eller bad news.
Antigen sa borjar boxningen ge resultat eller sa tojer jag ut mitt skarp for nu kan jag spanna at ett hal mer :D 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är inte den enda som har svårt att spara pengar! Det är skitsvårt i detta land. Allt känns så billigt när det är en siffra mindre än hemma. 50dollar är lättare att spändera än 500kronor!

Så du är inte ensam med sparar problemet!

Hoppas att kan spara lite iaf!

Ha det gött!

Kram, Hanna

2008-09-17 @ 03:44:04
URL: http://hannaslars.blogg.se/
Postat av: Frida

ha ha ja det e fan affärernas fel att allt verkar så billigt..

jag har slutat ha med mitt bank kort med mig ut, jag har iof aldrig några pengar på det ändå, men bara tanken på att man kan köpa saker utan att egentligen ha pengar på korter är ju lite lockande/skrämmande

2008-09-17 @ 03:45:12
URL: http://crush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0