Stanna eller inte stanna?

Fick ett mejl i veckan om att mitt ar som au pair snart ar slut. 2:a december ar min sista jobbdag, om jag inte valjer att forlanga.
Vardfamiljen undrade om jag kunde tanka mig att stanna till juni, alltsa 6 manader extra.
Jag hade stallt in mig pa att aka hem i december, men nu nar jag tanker efter kanske jag lika garna kan stanna lite extra. 6 manader kanns inte som sa mycket, men samtidigt tanker jag att da har jag bara vart i USA halva tiden. Da kanns det plotsligt som en evighet.
Om jag valjer att stanna kommer jag troligtvis aka hem till Sverige over julen.
Har mindre an en manad pa mig att bestamma sa har ar mina + & -

+ Det finns sa mycket mer att gora har. Kommer sakna saker som Starbucks, bio och att kunna shoppa sa sent som 10 PM.
+ Jag har mer tid att bestamma vad jag vill gora nar jag kommer hem igen. Jag har inga planer just nu, inget jobb och vet inte vad jag vill studera till.
+ Jag kommer vara 21 :D
+ Mer mojlighet till att resa. Vill till Californinen bl.a.

- 6 manader till utan mamma och katterna :( (och alla andra ocksa forstas)
- Det ar ju inte sakert att jag kommit langre med mina planer efter 6 manader har
- Finns ju risk att man helt plotsligt skulle vantrivas/fa hemlangtan och vill hem

Kommer sakert pa fler senare...


Kommentarer
Postat av: Nina

Hoppas du väljer rätt :) är ju rätt svårt att sätta sig in i din situation, men du verkar ha ett bra au pair-liv om man tänker på allt roligt bloggande man läst här ^^,

2008-09-03 @ 22:48:44
URL: http://mynina.blogg.se/
Postat av: Raisa

För att ge lite perspektiv:



Om du åker hem, och ångrar dig. Då kan du inte göra något åt saken.

Stannar du , och ångrar dig. Då kan du avbryta och åka hem.



Tänk på att hem kommer du alltid, men att jobba som au pair i just den familjen, i den staden, just nu, gäller bara - just nu.

Så om du trivs i familjen annars, och om du ändå inte har en pojkvän eller ett jobb som väntar på dig därhemma. Vad har du att förlora på att stanna?



Men såklart, har du en superduper hemlängtan så förstår jag om du vill åka hem efter ett år. Ett år är ju trots allt lång tid.



But still...

2008-09-04 @ 00:30:23
URL: http://raisas.blogg.se/
Postat av: Malou

"Ask Lincols if he saw Sara's head or just a head", sa Gretchen. Aaaningens långsökt, men lever gör hon ju!



Tack för DC-tipsen!



Och angående förlängningen: go for it! Du har inget att förlora på det, och som Raisa sa, du kan alltid avbryta och åka hem om det blir outhärdligt.

2008-09-04 @ 02:59:50
URL: http://lollodi.blogspot.com
Postat av: Amina

men shit ja!det har ju snart gått ett år för dig!

snabbt!



min familj vill också att ja förlänger till juni, bara 3månader extra dock..har du bestämt nåt än?

2008-09-07 @ 07:05:04
URL: http://aminatheresa.blogg.se/
Postat av: Vanja

Kom hem till ossssss!!!!! Du får inte stanna längre, jag saknar redan sönder dig!!! Kommer bli megajobbigt om du stannar ännu längre :( Du missar ju massa här i Sverige av ditt liv... När du väl kommer till Sverige så kommer du veta vad du vill göra, och så kommer du att kämpa extra mycket för att du kommer vara redo och utvilad från allt här.. Jag hoppas verkligen att du väljer rätt!!!! Massa kramar från din bästa vän Vanja :)

2008-09-08 @ 18:16:45
Postat av: Moa

Hej. Undrar om jag får fråga en sak...



Funderar på att åka som au-pair till USA om ett tag, men jag har ännu inte körkort. Jag antar att du har det? Du som har erfarenhet, det är väl helt omöjligt att ta sig runt utan bil i USA?

2008-09-10 @ 22:35:28
URL: http://motionsickness.webblogg.se/
Postat av: Mikaela

Moa: Jag visste inte ens att man fick aka som au pair utan korkort tills det kom en svensk tjej i min grupp som inte hade.

Det beror ju helt pa vart du bor, men om du inte har korkort gissar jag att du endast kommer fa matchingar i storre stader dar du latt kan ta dig runt med metro. Och det ar ju ganska bra :) Jag bor ju strax utanfor D.C och anvander ej bil pa min fritid. Det gar aldeles utmarkt. Och om man skulle behova ta sig langre bort lar man ju alltid kanna nan med bil :)

2008-09-11 @ 15:39:36
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hallojsan!

Ville bara hojta in att om du nu ska forlanga, sa har du ingen mojlighet att lamna USA under de aret. Jag har forlangt o jag kan inte lamna USA's granser. Eller vi kan lamna USA, men dem kommer inte slappa in oss igen. Jag tankte lika som du, att aka hem over Julen, men de tillater dem inte.

Sa det ar ett - ...

Har du bestamt annu om du ska stanna langre?

/hanna

2008-09-12 @ 16:52:02
URL: http://hannaslars.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hanna: Man far aka utomlands, men isf maste man tillbaks till Ambassaden och skaffa nytt visum. Sa det ar ju lite kranligt.

Sa jag vet inte hur jag gor.

2008-09-15 @ 20:18:39
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0