Steve Harvey

Blev lite upprord nar jag sag pa Tyra Show idag. En av gasterna, Steve Harvey, som var dar for att prata om hur man (killar/man/gubbar, you get the point) tanker och blabla sa bland annat: "if he's an atheist: if the man doesn't have a relationship with God, where are his morals? His moral barometer is going to be off!"
Konstigt nog forvanar det inte mig. Speciellt har i USA dar man antingen ar superreligios eller ateist. Jag ar ateist, men skulle aldrig fa for mig att saga att de som tror pa Gud inte ar sarskillt smarta eller nagot annat dumt.
Sa varfor ar det ok for honom att vara respektlos mot oss som inte ar religiosa? Tyra sa inget om det heller. Men jag har for mig att hon ar ganska religios ocksa.
Om det hade varit tvartom hade det nog blivit ett valdans liv. Hon har ju haft en hel del program om sant tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0