Happy Chanukka

Igar kvall hade familjen chanukka fest. De hade bjudid in slakten pa lite mat och sedan oppnade de presenter.
Jag var dock inte med sa mycket for Rosy, en annan au pair har ringde och fragade om jag ville hanga med ut. Hon kom och hamtade upp mig och vi korde in till city och kaka glass och kollade i affarer. Det mesta var iofs dyrt.
Kanns kul att ha traffat nagon nu iaf som man kanner att man fungerar bra med. Hon ar lika gammal som jag sa det ar gott for da har man nan som heller inte kommer in pa (de flesta) klubbarna. Javla 21 ars grans!

Btw, sa hatar jag att det inte finns a, a och o (med prickar over) pa denna datorn :/

Idag gick jag upp klockan 7 for att kola hur allt gar till pa morgonen. Staderskan (som knappt pratar engelska, bara spanska) var har och gjorde frukost till barnen och visade mig hur man anvander ex tvattmaskinen och diskmaskinen.
Sedan korde Dan barnen till skolan, medan jag var kvar hemma och hjalpte staderskan att stada :)

Klockan 10.30 hade jag kortlektion vilken gick bra. Jag fick reda pa att de ar mycket tuffare har om man ska klara uppkorningen eller ej. Minsta lilla fel och du far gora om det. Men som sagt, allt gick bra idag och jag har en lektion till pa onsdag.

Vid tva foljde jag med Laura for att hamta upp barnen pa skolan. Svart att hitta, men jag troor att det ska ga bra. Svarare blir det daremot att kora dem till deras therapeuter. Det var inne i Miami city och lite mer hit och dit liksom. Men om jag forstod det ratt behover jag inte kora dit sjalv pa ett tag.

Fr.o.m klockan 6 PM idag var jag ensam hemma med barnen. Laura och Dan skulle till en van.
Sa forst spelade jag ett spel med Eric medan Michael lekte pa egen hand. Sedan badade de och efter det satte jag pa en film at Michael i mitt rum som han kollade pa medan jag och Eric kollade pa hans baseball kort.

Laura ringde och berattade att deras van blivit carjacked. Nagra man kom och rikta en pistol mot dem och tog deras bil. Laura och Dan var bara meter ifran. Laskigt! Sa jag bor aldrig ga ut sjalv sent pa kvallen.
Anyway, allt gick bra och nu ska jag bara ta det lugnt. Ar ganska trott sa jag kommer val lagga mig relativt snart. Kanns gott att fatt ordning pa dygnet nu. Jag vaknar tidigt, ar inte sarskillt trott, och lagger mig nagolunda tidigt.

Har fortfarande inte tagit nagra bilder - suck!

Kommentarer
Postat av: Nike

Haha men shit xD Bilen blev stulen? Hur amerikanskt var inte det da? xD Jag skulle ha blivit jattechockad O.o

2007-12-11 @ 05:55:30
URL: http://felucca.blogg.se
Postat av: karin

hej jag ska ev åka som au pair till miami i början på januari. trivs du? Finns det många au pairer där?

svara gärna på min mail [email protected]

2007-12-11 @ 08:50:55
Postat av: Mikaela

Nike: Yuo :/ Haha, jo ratt sa, men man blir fan radd.

Karin: Ah kul. Mailar dig nu!

2007-12-11 @ 17:30:14
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Jannike

Nej men hjälp vad läskigt med carjackingen!! Haha det låter helt absurt.

2007-12-12 @ 04:10:41
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Mika!!!
Himla kul att du kom iväg till Miami. Jag hoppas du får ett kanonfint år med massor av nya erfarenheter. Ha det gött
kram Lena

2007-12-13 @ 15:06:13
Postat av: Mikaela

Lena: Hej hej :) Tack sa mycket, det ska nog ga bra tror jag!

2007-12-13 @ 16:16:18
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0