Sjukt jobbigt!

Nu sitter jag har och grater igen.. jag ar sa kanslig.
Jag vet att jag inte haft det sa latt med Laura, men nu kom hon in for att hamta mina bensinkort mm. Det kanns sa konstigt att jag ska lamna och hon paminde mig an en gang att det var mitt val att ga. Hon sa att de tankte forsoka med mig igen, men att jag valde att byta. Men sa var det ju inte riktigt heller. Jag hade en down-period och namnde att jag langtade hem lite, MEN jag sa inte att jag ville lamna. Senare den dagen nar jag kom hem sa hon att de redan ringt efter ny, sa da kunde jag ju inte saga "nej, men jag har inte bestamt mig an".
Vad jag behover hora nu ar att jag anda gjort ratt val?

Usch, det kommer bli sa jobbigt att lamna Eric och Michael :'( och mina vanner.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hej, jag trodde att jag redan hade kommenterat på din blogg men kan inte hitta det så jag gör det igen.. :) Jag är au pair i Bradenton, typ en halvtimme från Sarasota (beroende på var i Sarasota det är med...). Om du vill ha mitt nummer kan du bara kommentera på bloggen och ge mig din mejl. Jag har Cara (Carabeth Levison) som LCC, antar att vi kommer vara i samma grupp för jag tror inte det finns fler här. xD Ganska litet men visst finns det saker att göra, är ju nära till St. Petersburg och Tampa. Och det finns fina stränder häromkring. :)Men som sagt, hör av dig. Och hoppas att resan och allt går bra. Kram

2008-02-22 @ 04:35:09
URL: http://chelli.blogg.se/usa
Postat av: Lena

Jag tycker du gjorde helt rätt som flyttar. Starkt utav dig att ta tag i problemen. Du kan säkert ha fortsatt bra kontakt med Eric och Michael ändå. Ha det så jättebra Mika Och lycka till på nya stället.
Kram Lena
PS ( jätteroligt att följa dig och ditt liv där borta i det STORA landet)

2008-02-22 @ 08:38:36
Postat av: Louise S.A

Det kommer bli bra, det kan jag nästan lova dig. V.mamman har ännu en gång bevisat för dig varför det blir bättre att du byter till en ny familj. Jag hoppas du trivs så väl att du kanske tom vill stanna ett år till (om ni får det i eran förmedling dvs) v.mamman du bor hos nu har du inget att hämta hos, du ska vara stolt för det är du som lämnar dem. Det är du som vågar ta steget först. (Trots att hon ringde efter en ny före så är det du som valde att KANSKE lämna först) hade du inte sagt något så hade dem antagligen varit nöjd med dig. Vilket är superbra för dig, och dåligt för dem.
Och telefon,msn,mail finns för dina vänner som blir kvar, och du får önska pojkarna all lycka. Dem trivs säkert med sin mamma men du gjorde det inte helt enkelt.

Lycka till!
Kram Louise

2008-02-22 @ 15:10:35
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Vanja

Jag tycker ändå att det var rätt att flytta där ifrån, du mådde ju inte bra där! Men sa du inte att hon skulle säga massa dåliga saker om dig till andra familjer så att ingen skulle ta emot dig? Har hon ändrat sig nu eller vad hände? Jag förstår inte riktigt hur du nu så fort fick 2 nya familjer att välja mellan.. Kraaaam från din bästis Vanja, som saknar dig massor!

2008-02-22 @ 15:44:18
Postat av: Julia H

Du behöver väl inte ha någon som säger vad som är rätt eller fel?

Innerst känner du nog att det inte var hållbart i längden att bo med någon som behandlar dig som Laura gjort. Sån skit ska man inte behöva stå ut med!

Hoppas innerligt att det blir bättre i Sarasota.

Jag tror hon är arg innerst inne, hon vet att du är en bra au pair, och är arg på sig själv för att hon screwed things up.

Heja heja nu - blicka framåt och glöm det trista som hänt!

2008-02-23 @ 16:09:59
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se
Postat av: Naphie

Nu har jag läst lite vad som har hänt dig, oooohhh fan va jobbigt :( Jag hoppas verkligen att du få det bra i DC!...

2008-03-25 @ 04:05:39
URL: http://roongnapha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0